LIWETERIALiweteria@gmail.com

HLAVNÍ INFO (OBECNÉ)

Publikováno 26.06.2015 v 15:03 v kategorii Informace, přečteno: 72x

VŠICHNI POVINNĚ PŘEČÍST!

REALITA

 

Jak psát

Vždy píšeme ve 3. osobě libovolného času a podle těchto herních pravidel:

Činnost - normálně (Běžela ve své zvířecí kůži lesem a vítr jí česal kožich)

Myšlenky - kurzívou (Dnes je skutečně nádherný den)

Přímá řeč - v uvozovkách ("Ahoj, jak se máš?")

Text (na papíře či v elektronické formě) - Tučně (Na zeď nalepila papírek na kterém bylo napsáno:Setkáme se zítra. Na zdi uviděla papírek na kterém bylo napsáno: Setkáme se zítra.)

Čtený text - Tučně a v uvozovkách (Na zdi uviděla papírek "Setkáme se zítra" přečetla nahlas. X Na zeď nalepila papírek "Setkáme se zítra" přečetla si ho znovu nahlas)

Pravidla a zákony

Na pohled stejná slova, avšak každé z nich má u nás jiný význam.
Pravidla - Reálná pravidla tvořená pro hráče
Zákony - Herní pravidla tvořená pro postavy
Pravidla jsou tu aby nějakým způsobem omezovala hráče. Jsou tu od toho aby omezovala chování hráčů, způsoby a to tak aby všude nezavládl chaos. Tyto pravidla opravdu MUSÍ dodržovat každý hráč a neexistuje zde žádné "já budu rebel, takže to nebudu dodržovat". Za pravidla jsou přísné tresty jako ban nebo i smazání účtu
Zákony jsou opak pravidel. Nejsou zde pro hráče, ale jen pro jejich postavy. Dodržování zákonů je libovolné a závisí na povaze postavy. Pamatujte, že za porušení nemůže být potrestán hráč! Pokud vaše postava nebude přistižena ve hře nebo to nějaký svědek nedosvědčí nic se vaší postavě nestane. V Liweterii zákony nejsou, toto nastává spíše u smeček.
Křišťálová stěna
Křišťálová stěna, někde je to křišťálová zeď - na tom však nezáleží. Je to stěna rozdělující svět reálný od herního.
V překladu to znamená, že postavy nejsou stejné jako hráči a naopak. Postavy neznají hráče tahající za nitky. Neznají to co hráč a mohou být rozdílného vzhledu, povahy, můžou mít také rozdílné koníčky, zájmy než samotný hráč a proto se nedá posuzovat podle postavy hráče a podle hráče postavu. Postavy by neměly býti nějak ovlivňovány náladou hráče. Jak už bylo jednou zmíněno postavy neznají to co hráč, tudíž neznají jména, povahu a další atributy postav, pokud jim to samy postavy neřeknou nebo to nějakým způsobem nenaznačí a to i přesto, že to hráč jednoduše vidí sepsáno v profilech postav. Postavy neznají něco jako "textová RPG Liweteria", protože to je jejich vlastní svět ve kterém žijí, stejně tak jako my v tom našem.
Osvědčená rada je vžít se do své postavy a představit si, že zrovna teď nejste spisovatel, který této postavě píše příběh, ale že jste to vy, kdo v tom příběhu má hlavní roli. Představte si, že jste obklopení měňavci, že jste jeden z nich nebo jen obyčejný člověk v divočině. Představte si např. i to, že zrovna hladovíte, mrznete a musíte bojovat o život a pak jednejte tak jak by jste jednali vy, kdyby jste byli opravdu v kůži vaší postavy.
Vypravěč
Osud, bůh nebo jen člověk co určuje chod hry - Říkejte si mu jak chcete. Avšak je to ten nejmocnější člověk co se hry týče.
Vypravěč je hráč, který má přístup k tzv. "vypravěčskému účtu" nebo také nezívaném "účtu vypravěče". Není to ani účet postavy ani hráče. Díky tomuto účtu může vypravěč ovládat celý chod hry, může upravovat a vytvářet děj, osud postav, akcí nebo jen malých situací či bojů. Může stanovit jestli vaše postava má štěstí nebo smůlu, může stanovit jestli vaše postava bude hladovět nebo najde mršinu. Avšak i vypravěči mají své meze a svá pravidla. A když nejsou ve hře jsou zcela bezmocní, samozřejmě to platí jen pokud nemají i adminská práva.
A-team
A-team se stará o bezproblémový chod stránek, chatu, fóra, vyřizování registrací, přihlášek, přibírání vypravěčů, akce, soutěže, informace, novinky, odpovídání na dotazy, hříšníky a dodržování pravidel a samozřejmě aby na celé RPG nezavládl chaos. 
Adminé jsou však stále lidé a samozřejmě i hráči s normální povahou, koníčky a vším tím co máte i vy, nejsou to bohové ani nic podobného. Někdo se ptá jak se chovat k adminům, protože se bojí aby je nějak neurazili, tak tady je odpověď - Chovejte se k nim jako k NORMÁLNÍM lidem, jako k ostatním hráčům! A to i přestože mají pravomoc vás odkopnout, neudělají to! Nebo by alespoň neměli a pokud ano, tak jako tak budou potrestáni.
Avšak i mou velmi trpělivou maličkost doráží, když lidé přicházejí s otázkami "kdy bude má registrace schválena" a nebo se ptají na - omlouvám se - opravdu debilní otázky, když je odpověď velmi stručně a jasně napsána na blogu.
Na druhou stranu se nebojte na něco zeptat kohokoliv z a-teamu nebo i hráčů, pokud vám něco není jasné, avšak to opravdu až potom co pročtete celý blog.
HRA
 
Liweteria (HLAVNÍ INFO)
A přicházíme k jednomu z nejdůležitějších textů tohoto celého článku. Slýcháte tady slova "měňavci" a tak dále, ale možná ani nevíte co to tady znamená. Pojďme si to tedy ujastnit.
Nacházíme se ve 46. století, ano slyšítě správně. Nacházíme se v budoucnosti. Každý si pod tímto pojmem může představit něco jiného. Řekněme dvě nejznámější a nejčastější představy, ta první je představa o dokonalé technologii, létajících autech, laserových zbraní, světelných mečů, úžasných a obrovských světelných měst a kdo ví čeho ještě. Ta druhá je úplný opak, je to apokalypsa, kdy je spáleno vše živé. Svět pokrývají zombíci nebo nás zotročili mimozemšťané. Kdy lidé bojují o život.
U nás to však není ani jedno z toho... no, možná je trošku.
Naše RPG se totiž odehrává několik let po apokalypse, avšak zapomeňte na zombíky a mimozemšťany. Za tuto apokalypsu mohla jen hloupost a pýcha lidského druhu. Země díky jejich malichernosti schořela téměř v prach a několik let zde nebylo nic než nekonečné pouště, nebyla zde žádná voda ani příroda. Avšak bylo ještě jedno místo - Liweteria. Dříve lidé věřili v ráj, který se objeví po apokalypse a dá tak vzniku novému životu. A přesně to je teď Liweteria, místo v obrovské poušti, které dalo skutečně vzniku novému životu, životu nové rase - měňavcům.
A teď co to ti měňavci vlastně jsou. Sami sebe považují za vznešenou a dokonalou rasu, jsou to totiž napůl lidé a napůl zvířata a proměňují se z lidí na zvířata a obráceně. Mohou se přeměňovat v šelmy, ale i např. v hmyz. Mohou to být savci, ptáci, plazi, ryby, ale i třeba bezobratlí.
Legendy praví, že bůh se unáhlil při stvoření zvířat i lidí. Zvířata byla sice hloupá a nedokázala nic co od nich bůh očekával, na druhou stranu oceňovala krásy přírody, neničila ji, ba naopak ji uctívala a dodržovala zákony samotné matky země. Byli silní a bojovali o život každý den, byli divocí. Lidé byli inteligentní, dokázali všeho co od nich bůh očekával. Avšak začali se bouřit, stavět domy a obrovské továrny, podmaňovat si přírodu, byli pyšní a ani boha už neuctívali. Ztratili šestý smysl i další smysly i svojí sílu a odvahu, divokost. Přírodu chtěli jen pro sebe, nechtěli ji uctívat, ale ovládat. Spousta z nich byla lenivá Proto bůh obě rasy vyhladil a stvořil rasu novou - rasu stvořenou ze dvou těchto ras. Tato rasa má divokost, sílu, odvahu, dokonalé smysly a úctu k přírodě zvířat, ale i inteligenci, pochopení a důvod ke spolupráci lidí. 
 
Pamatujte, že u nás nenaleznete žádnou magii, draky ani nic takového. Sami měňavci se nepovažují za nadpřirozené, protože přeci jen nadpřirozeno neexistuje, vše na světě je totiž přirozené! Takže ne, neovládáme blesky, oheň a ne neumíme měnit nebo číst myšlenky! 
Takže i proměna ve zvířata a na lidi je přirozená. A ano i měňavci nosí oblečení, tedy většina z nich by měla, to je opět otázka povahy. Samozřejmě vlastnoručně ušité nebo nalezené z ostatků, je to často přezdívané jako takový "lidský instinkt", který měňavci převzali od jejich předchůdců.
A také nutno podotknouti, že pokud se proměníte ve zvířata šaty z vás spadnou, takže když se proměníte zpět nebudete na sobě mít žádné oblečení!
Život měňavců v Liweterii
Život měňavců není peříčko. Neustále musí bojovat aby přežili. A co je ještě horší je jen málo zákonů, nikdo měňavcům nevelí, samozřejmě pokud nejsou ve smečkách. V Liweterii již jídla není tolik co bývalo, skoro všechna přeživčí zvířata totiž již vymřela. Proto se musí chodit lovit za hranice, kde můžeme nalézt různé mutanty. Někteří měňavci se již začali zabíjet mezi sebou.
Měňavci nejí lidské maso a i když ví (z lidských zápisků), že dříve lidé vyráběli nejrůznější jídla, jejich zvířecí metabolismus a instinkt jim nedovolí teplá jídla pozřít bez  problému. Tudíž se živí jako zvířata a jí to co by jedli, kdyby byly obyčejná zvířata (takže lvi opravdu nejí zeleninu a krávy zase maso a stejně tak určitě si nikdo nedá karbanátky, řízky nebo něco podobného!), také měňavci nepijí alkohol, drogy ani cigarety.
Život lidí v Liweterii
I po apokalypse někteří jedinci přežili. Ať už díky své síle nebo velkému štěstí. Většina lidí zemřela hladem, žízní nebo byly zabiti kříženci za hranicemi Liweterie. Někteří z nich se však přeci jen dostali do Liweterie, kde doufali, že naleznou bezpečí. Avšak tak se nestalo.
Lidé v Liweterii nejsou vítáni, měňavci je považují za nižší podřadnou rasu. Někteří lidé byli zotročeni, ostatní jsou loveni a využíváni pro jídlo. Pro lidskou rasu zde není přežít jednoduché. Nemohou totiž jíst syrové maso a živit se na zelenině a ovoci Liweterie navždy nejde, musí tedy lovit. Většinou se zaměřují na lov měňavců, avšak to není jednoduché. Proto se i lidé často dávají na lovy kříženců za hranicemi, kde potkávají i lovce měňavců, což pro ně není zrovna nejlepší.
Noce jsou většinou studené, takže lidé bez ohně nepřežijí. 
Přeživčí, kterým došlo, že sami nad měňavci nezvítězí se začali seskupovat do frakcí. Frakce se potom snaží živit všechny členy a aktivně bojovat proti měňavcům, není jich však moc. 
Destinace
Nezapomeňte, že v Liweterii nejsou vystavěny žádné budovy, města ani továrny. Je to jen čistá příroda, však to znáte stromy, kytky, louky, ale i pouště, řeky, potoky, jezera, vodopády a všechno ostatní. Žádné věže ani nic podobného. Někteří měňavci žijí jako zvířata, jiní si však staví malé přístřešky nebo stany. To je však otázka povahy.
Liweteria je rozdělena na pět destinací:
1) Sotharie - Země horka a slunce. V této části můžete naleznout různé savany, pouště nebo stepi. Žijí zde měňavci, kteří se mění ve lvy, zebry, velbloudy, žirafy, kojoty a podobná zvířata. Často je k této destinaci přisuzováno roční období léto.

colorado_prerie-step.jpg

 

275087_Papel-de-Parede-Zebras-na-Savana_

 

sahara.jpg

2) Infortia - Země luk. V této části jsou jen a jen louky, na kterých je vždy několik stromů, avšak nejsou příliš kryté. Žijí zde měňavci, kteří se mění v koně, krávy, kozy a podobná zvířata. Často je k této destinaci přisuzováno roční období jaro.

449671_detail.jpg


Maruska%20-%20%20Louka%20(1).jpg
3) Forestia - Země lesů. V této části nejsou louky, ale jen lesy. Žijí zde měňavci, kteří se mění ve vlky, medvědy, losy, jeleny, srny, a podobná zvířata. K této destinaci je často přisuzováno období podzim.

forests-why-matter_63516847.jpg?13455340

conifer-forest.jpg
4) Lostherios - Země sněhu a ledu. Široko daleko je jen neroztávající sníh a led, rostlinám se zde příliš nedaří. Žijí zde měňavci, kteří se mění v lední medvědy, tučňáky a podobná zvířata. K této destinaci je často přisuzováno období zima.

Classic-Antarctica-7-ice.jpg
 

Antarctica2.jpg

 
5) Destinytia - Země džungle. Všude jen džungle, vysoké stromy a liány. Nezkrotná a divoká příroda. Žijí zde měňavci, kteří se mění v oceloty, různé opice, poloopice i lidoopy a podobná zvířata. K této destinaci je často přisuzováno období dešťů.
DT03JUNGLE.jpg
Za hranicemi Liweterie
Za hranicemi nádherné přírody Liweterie se skrývá jen spálená země, nekonečné pouště, vyhořelé ostatky a spousta míst je pokrytá lávou. Žádná voda, ani ovoce či zelenina, ani tráva, ani stromy a i kyslíku je tam málo, měňavec i člověk co vyjde ba i jen kousek za hranice Liweterie zemře po měsíci a čím dál od Liweterie je, tím dříve mu dojde kyslík. 
Za hranicemi žije však i jediný zdroj potravy pro lidi i měňavce, pokud se tedy nechtějí lovit navzájem nebo se stát kanibaly... na to však měňavci v poslední době ani tak nemyslí. Spíše jde o to, že většina tohoto druhu je až moc hloupá. Jsou to kříženci, různé druhy, které vznikly buď radiací nebo zkřížením některých druhů.
Někteří z nich jsou neškodní, avšak většina z nich je až nadměrně bojovná a nebezpečná. 

scorchedearth.jpg

Smečky a frakce
Smečky - Skupiny měňavců
Frakce - Skupiny lidí
V obou těchto skupinách je tvořený jakýsi řád. Mají za úkol sjednotit co nejvíce měňavců nebo lidí, aby si udrželi nebo aby získali vládu nad Liweterií. Avšak přeci jenom Liweterii nikdo vládnout ani nemůže. Lidé by v Liweterii chtěli často vystavit budovy, avšak měňavci se bojí, že by to zemi zničilo znovu. 
Ve smečkách i ve frakcích fungují zákony.
Každopádně přesuneme se od hry do reality. Smečky i frakce mohou tvořit jen hráči a přidávat se do nich mohou jen hráči. Je však možné, že najdete NPC smečku nebo frakci, tyto smečky/frakce i členy si můžete vytvářet sami. 
Vytvoření smečky nebo frakce je zdarma, avšak musíte se o ní dobře starat.
POSTAVA
 
Jméno (+ příjmení)
Měňavci mají pouze jména, nedávají si žádná příjmení. Takže v registraci nechci vidět příjmení a také ne přezdívky! Přezdívku vaší postavy si můžete napsat do kolonky "ostatní".
Lidé mají jména a i příjmení, opět přezdívky v kolonce "ostatní".
Buďte originální! Jsou zakázána jména z filmů, seriálu, knížek, povídek, anime, celebrit, atp. Také nechci slyšet česká příjmení jako "Anička", sice to zní pěkně, avšak v Liweterii se mluví americky, takže i americká jména! A zapomeňte i na příjmení "Novák" a tak dále.

PohlavíZde je to jasné. Jen je nutné dodat, že u zvířat hermafroditů musíte dodat dvě pohlaví, jedno u zvířecí podoby a druhé u lidské (tedy např. zvířecí - hermafrodit / lidská - muž)
Povaha a vlastnostiPovaha je nejdůležitější část celého profilu a výrazně doporučuji věnovat se jí co nejvíce. Minimální délka je pět řádků ve wordu na obyčejném nastavení! Pamatujte, že podle této kolonky se řídí celé chování vaší postavy. Takže neexistuje, že napíšete, že je vaše postava agresivní a ve hře ji budete popisovat jako tu nejmilejší osobu na světě.Pamatujte, že každý člověk má plus a mínus v povaze i vlastnostech a nikdo není dokonalý! Proto se snažte vypsat jak dobré vlastnosti, tak i ty špatné.
Máte zde spoustu atributů, kterých se držet. Můžete zde vypsat chování, způsob dorozumívání, koníčky i to co má vaše postava ráda a naopak co nesnáší.

Vzhled
Pokud máte obrázky v galerii nemusíte vzhled tolik rozepisovat, pokud však ne musíte se rozepsat naopak co nejvíce. 
Také pamatujte, že pokud už nějaký ten obrázek v galerii máte, tak musí vzhled odpovídat obrázku.

Galerie
Do galerie můžete dát všechny obrázky k vaší postavě. Je to sice nepovinné, ale je rozhodně lepší, když nějaký ten obrázek máte, už jen aby si to ostatní dokázali lépe představit. 
Pokud si registrujete měňavce rozhodně není od věci dát do galerie i obrázek/obrázky zvířecí podoby.
Do galerie můžete dát i tetování nebo různá pomalování, vyřezané nebo vypálené znaky a zkrátka cokoliv co je na vaší postavě zvláštní. Ale pořád jsou to JEN OBRÁZKY vaší POSTAVY.

Minulost
Nepovinná, avšak doporučuji ji sepsat. Už jen kvůli vám, protože pamatovat si to všechno je někdy obtížné, takhle se jen stačí podívat do profilu a hned víte. Navíc potom vznikají docela otázky a problémy.
Ale musím přiznat, že lepší žádná minulost než vadná minulost.

Dovednosti
V naší RPG dbáme i na vylepšování a porovnávání postav. Na začátku máte 300 bodů, které můžete rozdělit a pro postup na novou úroveň potřebujete bodů 50, s každou novou úrovní se číslo zvětšuje o 20 bodů navíc.
U každé dovednosti krom proměny musí být minimálně 20 bodů!
Atributy:
1) Síla - Jakou máte ránu, jak dobře umíte kousat, jaký máte stisk nebo jen jak dobře se umíte ohánět zbraní na blízko - to vše určuje síla.
2) Odolnost - Kolik ran dokážete vydržet než zemřete? - To určuje odolnost.
3) Rychlost - Jakou rychlostí dokážete běžet nebo uhýbat? - To určuje rychlost.
4) Obratnost - Jak dobře dokážete přeskakovat překážky, lézt po stromech nebo horách, jak dobře zvládáte různé přemety? - To určuje obratnost.
5) Výdrž - Jak dlouho dokážete běžet nebo jak dlouho zvládnete vyvíjet jakoukoliv tělesnou námahu? Kolik máte energie? - To určuje výdrž.
6) Inteligence - Jak dobře dokážete řešit problémy, číst, počítat nebo jen jak dobře dokážete myslet? Jak dobře dokážete improvizovat, ale i lhát nebo podvádět? Jak dobře vám to myslí? - To určuje inteligence.
7) Zručnost - Jak dobře dokážete vyrábět, zpracovávat maso, kožešiny nebo jen něco opravovat? - To určuje zručnost.
8) Smysly - Jak dobře slyšíte, vidíte, cítíte, hmatáte nebo jak dobrý máte 6. smysl (6. smysl jen u měňavců)? - To určují smysly.
9) Proměna (jen u měňavců) - Jak rychle se dokážete proměnit do zvířecí podoby, kolik úsilí do toho musíte dát? - To určuje proměna.

 

(C) WHISPER

Komentáře

Celkem 0 komentářů

  • Neregistrovaný uživatel

    Jméno: Přihlásit se

    Blog:

    Obsah zprávy*:

    Kontrolní kód*:
    Odpovězte na otázku: Co je dnes za den?